«ј√јЋ№Ќ≤ ѕ–ј¬»Ћј — ЋјƒјЌЌя Ѕ≤«Ќ≈—-ѕЋјЌ”

 

≤снують три основних етапи п≥дготовки проекту.

 

ѕопереднЇ досл≥дженн¤. Ќа цьому етап≥ зд≥йснюЇтьс¤ зб≥р даних дл¤ реал≥зац≥њ проекту, маркетинговий анал≥з. ѕопередньо оц≥нюЇтьс¤ ефективн≥сть проекту, без обл≥ку схеми ф≥нансуванн¤ (процентних ставок за кредитами, пор¤дку ≥ терм≥н≥в сплати в≥дсотк≥в тощо).

 

ѕроектуванн¤. Ќа цьому етап≥ показники ефективност≥ розраховуютьс¤ з урахуванн¤м схеми ф≥нансуванн¤.

 

≈кспертиза проекту. ѕерев≥р¤Їтьс¤ ст≥йк≥сть ≥ чутлив≥сть показник≥в проекту до зм≥ни р≥зних фактор≥в.

 

Ѕ≥знес-план повинен бути написаний д≥ловою мовою, дох≥дливою, живою, але не прим≥тивною. ¬иключне використанн¤ профес≥йних терм≥н≥в, незрозум≥лих неспец≥ал≥сту в дан≥й галуз≥.

ѕ≥д час складанн¤ б≥знес-плану необх≥дно памТ¤тати, що ≥нформац≥¤ в ньому повинна бути повною, ч≥ткою ≥ у той же час короткою.

Ѕ≥знес-план повинен бути лакон≥чним ≥ легко читатис¤, бути зрозум≥лим, без граматичних помилок ≥ в≥дображати перспективи виходу на великий та прибутковий ринок. “екст може бути про≥люстрований граф≥чним матер≥алом ≥ д≥аграмами.

–екомендуЇтьс¤ навести цитати автор≥в, ¤к≥ п≥дкресл¤ть ≥дею, що викладаЇтьс¤ в проект≥.

 

Ѕ≥знес-план можна умовно розд≥лити на три основн≥ частини:

-  резюме;

-  основний текст, ¤кий включаЇ б≥льш≥сть стандартних розд≥л≥в;

-  ф≥нансовий план з ф≥нансовими або ≥ншими необх≥дними таблиц¤ми.

 

—клад, структура ≥ обс¤г б≥знес-плану визначаЇтьс¤ специф≥кою п≥дприЇмницькоњд≥¤льност≥, розм≥рами запропонованого ринку збуту товар≥в (наданн¤ послуг), на¤вн≥стю конкурент≥в, перспективами розвитку б≥знесу ≥ може видозм≥нюватис¤ залежно в≥д типу завдань.

ѕроте, у ньому обовТ¤зково сл≥д в≥добразити основну ≥дею, ц≥л≥ б≥знесу, специф≥ку п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥, орган≥зац≥йну ≥ виробну чи структуру, стратег≥ю ф≥нансуванн¤, пропозиц≥њ по ≥нвестиц≥¤х, перспективи розвитку тощо.

ќсобливу увагу варто прид≥лити резюме. Ћакон≥чний опис вашоњ б≥знес-концепц≥њ сл≥д подати вже на перш≥й стор≥нц≥ резюме. —аме в≥д цього фрагменту багато в чому залежить, чи зац≥кавилис¤ вашим проектом. –езюме в коротк≥й форм≥ повинно повторювати зм≥ст вс≥х основних розд≥л≥в проекту. “ут доц≥льно в≥добразити основн≥ виграшн≥ моменти проекту.

¬ основн≥й частин≥ необх≥дно охарактеризувати продукц≥ю (послугу) ≥ описати пор≥вн¤льн≥ переваги щодо вироб≥в конкурент≥в (дан≥ про них теж повинн≥ бути наведен≥).

 

“итульна стор≥нка

Ќа титульному лист≥ обовТ¤зково сл≥д вказати таке:

назва проекту (призначенн¤ вашого б≥знес-плану);

пр≥звище, ≥мТ¤, по батьков≥ розробника б≥знес-плану;

дата (м≥с¤ць, р≥к) складанн¤ б≥знес-плану.

«м≥ст

ƒруга стор≥нка плану м≥стить зм≥ст, ¤кий в≥дображатиме його структуру. ÷е зм≥ст розд≥л≥в чи параграф≥в плану. ” будь-¤кому вар≥ант≥ зм≥ст повинен бути ч≥тко позначений, бажано арабськими цифрами.

 

„ого не сл≥д в≥дображати в б≥знес-план≥:

-  не можна робити нереал≥стичн≥ прогнози;

-  не можна недооц≥нювати труднощ≥ розвитку б≥знесу;

-  не можна недооц≥нювати конкуренц≥ю ;

-  не можна припускати, що читач≥ знають техн≥чний лексикон вашого майбутнього б≥знесу;

-  не можна включати довг≥ ≥ надто вузьк≥ технолог≥чн≥ терм≥ни;

-  не можна включати до плану ≥нформац≥ю високо конф≥денц≥йного характеру;

-  не можна уникати обговоренн¤ ризику, що супроводжуЇ б≥знес. ÷е може п≥д≥рвати дов≥ру до вашого плану.

 

—“–” “”–ј Ѕ≤«Ќ≈—-ѕЋјЌ”

 

¬ажливе значенн¤ маЇ структура б≥знес-плану, що Ї досить складним документом, ¤кий включаЇ в себе опис д≥¤льност≥, њњ потенц≥алу, оц≥нку внутр≥шнього ≥ зовн≥шнього середовища б≥знесу, конкретн≥ дан≥ про подальший розвиток.

Ѕудь-¤кий б≥знес маЇ своњ особливост≥ ≥ тому не може ≥снувати Ђстандартногої плану, придатного дл¤ вс≥х випадк≥в. Ѕудь-¤ка запропонована форма даЇ лише загальне у¤вленн¤.

«агальна структура б≥знес-плану повинна включати основн≥ розд≥ли:

Ј            резюме;

Ј            опис продукц≥њ (послуг);

Ј            маркетинг ≥ збут продукц≥њ (послуг);

Ј            виробничий план;

Ј            орган≥зац≥йний план;

Ј            ф≥нансовий план;

Ј            спр¤мован≥сть ≥ ефективн≥сть проекту;

Ј            ризики ≥ гарант≥њ.

 

ўо входить у б≥знес-план?

ќсновн≥ розд≥ли б≥знес-плану та њх елементи:

1.                     –езюме:

Ј            мета плану;

Ј            потреба у ф≥нансах та њх призначенн¤;

Ј            короткий опис б≥знесу ≥ його ц≥льового кл≥Їнта;

Ј            що робить, ваш б≥знес несхожим на б≥знес ваших конкурент≥в;

Ј            що повинно викликати дов≥ру до вашого б≥знесу (зв≥тн≥ матер≥али, квал≥ф≥кован≥сть кер≥вника групи ≥ т.д.);

Ј            вит¤ги з основних ф≥нансових пропозиц≥й.

2.                     ћета та завданн¤:

Ј            анал≥з ≥дењ;

Ј            основн≥ напр¤мки ≥ мета д≥¤льност≥;

Ј            характеристика виду економ≥чноњ д≥¤льност≥.

3.                     ѕродукт (послуга):

Ј            ознайомлювальний опис продукц≥њ (послуги) та њх застосуванн¤;

Ј            специф≥ка продукц≥њ (послуги), в≥дм≥нност≥ чи ун≥кальн≥сть;

Ј            технолог≥¤ ≥ квал≥ф≥кац≥¤, необх≥дн≥ у вашому б≥знес≥;

Ј            л≥ценз≥њ/патентн≥ права (у раз≥ потреби);

Ј            майбутн≥й потенц≥ал продукту (послуги).

4.                     јнал≥з ринку:

Ј            покупц≥;

Ј            конкуренти (њхн≥ сильн≥ ≥ слабк≥ сторони);

Ј            сегменти ринку, його розм≥р та можливост≥ зростанн¤;

Ј            склад вашоњ кл≥Їнтури;

Ј            вплив конкуренц≥њ.

5.                      роки маркетингу:

Ј            маркетингове розм≥щенн¤ (забезпеченн¤ конкурентоздатност≥ продукц≥њ (послуг)- основн≥ характеристики продукц≥њ (послуг) в пор≥вн¤нн≥ з конкуруючими;

Ј            ц≥ноутворенн¤;

Ј            схема стимулюванн¤ продажу.

6.                     ѕлан виробництва:

Ј            розташуванн¤ прим≥щень;

Ј            обладнанн¤;

Ј            схема розповсюдженн¤ продукц≥њ.

7.                     ѕерсонал:

Ј            плануванн¤ потр≥бноњ к≥лькост≥ персоналу;

Ј            характеристика персоналу;

Ј            методи стимулюванн¤.

8.                     ќбс¤г необх≥дних засоб≥в:

Ј            соб≥варт≥сть продукц≥њ, обс¤ги продажу, прибутки;

Ј            ризики.

9.                     ƒетальний ф≥нансовий план (бюджет):

Ј            прогнозуванн¤ обс¤гу продажу;

Ј            оц≥нка прибутку;

Ј            анал≥з об≥гу кошт≥в;

Ј            таблиц¤ р≥чного балансу.

10.                 ƒодатки.

Hosted by uCoz