—ем≥нар є 8. ѕрипиненн¤ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥

1. ѕон¤тт¤ та п≥дстави припиненн¤ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥.

1. ѕ≥дприЇмницька д≥¤льн≥сть припин¤Їтьс¤: з власноњ ≥н≥ц≥ативи п≥дприЇмц¤;

у раз≥ зак≥нченн¤ строку д≥њ л≥ценз≥њ;

у раз≥ припиненн¤ ≥снуванн¤ п≥дприЇмц¤;

на п≥дстав≥ р≥шенн¤ суду у випадках, передбачених цим  одексом та ≥ншими законами.

2.ѕор¤док припиненн¤ д≥¤льност≥ п≥дприЇмц¤ встановлюЇтьс¤ законом в≥дпов≥дно до вимог цього  одексу.

1. ” ч. 1 коментованоњ статт≥ перел≥чен≥ п≥дстави припиненн¤ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥. њх сл≥д в≥др≥зн¤ти в≥д п≥дстав припиненн¤, юридичноњ особи в≥дпов≥дно до ст. 33 «акону Ђѕро державну реЇстрац≥ю юридичних ос≥б та ф≥зичних ос≥б Ч п≥дприЇмц≥вї в≥д 15 травн¤ 2003 p., в ¤к≥й п≥дставами припиненн¤ юридичних ос≥б зазначен≥ л≥кв≥дац≥¤ та реорган≥зац≥¤. ” ц≥й же статт≥ йдетьс¤ й про призупиненн¤ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥, ¤ке Ї тимчасовим заходом ≥ не т¤гне виключенн¤ п≥дприЇмц¤ з ™диного державного реЇстру.

«а власноњ ≥н≥ц≥ативи п≥дприЇмець може прийн¤ти р≥шенн¤ про припиненн¤ з будь-¤кого приводу. ќднак дл¤ суб'Їкт≥в п≥дприЇмництва, ¤к≥ Ї корпоративними п≥дприЇмствами, законодавством встановлено спец≥альн≥ правила щодо пор¤дку прийн¤тт¤ такого р≥шенн¤. Ќаприклад, р≥шенн¤ про л≥кв≥дац≥ю акц≥онерного товариства може бути прийн¤то т≥льки загальними зборами товариства. –азом з тим, р≥шенн¤ про реорган≥зац≥ю або л≥кв≥дац≥ю п≥дприЇмства, прийн¤т≥ державними чи ≥ншими органами, ¤к≥ не Ї власниками майна або не мають наданих власниками в≥дпов≥дних повноважень, за позовами самих п≥дприЇмств або одного чи к≥лькох њх засновник≥в повинн≥ визнаватись нед≥йсними.

ѕ≥дставою припиненн¤ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ може бути зак≥нченн¤ строку д≥њ л≥ценз≥њ (цей строк не може бути меншим за три роки) та неотриманн¤ новоњ л≥ценз≥њ у встановленому законом пор¤дку.

¬перше у в≥тчизн¤ному законодавств≥ у коментован≥й статт≥ встановлен≥ п≥дстави припиненн¤ д≥¤льност≥ ф≥зичноњ особи Ч п≥дприЇмц¤, пов'¤зан≥ з њњ ≥снуванн¤м ¤к ф≥зичноњ особи. ÷е положенн¤ розвинуто у ст. 46 «акону ”крањни Ђѕро державну реЇстрац≥ю юридичних ос≥б та ф≥зичних ос≥б Ч п≥дприЇмц≥вї, де визначено пор¤док державноњ реЇстрац≥њ припиненн¤ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ ф≥зичноњ особи Ч п≥дприЇмц¤ у раз≥ смерт≥ ф≥зичноњ особи.

Ќа п≥дстав≥ р≥шенн¤ суду п≥дприЇмницька д≥¤льн≥сть може бути припинена у випадках, передбачених статт¤ми 59 ≥ 247 √ , а також у випадках, передбачених ≥ншими законами.

ѕравов≥ засади припиненн¤ д≥¤льност≥ п≥дприЇмства у зв'¤зку з банкрутством визначен≥ у «апон≥ ”крањни Ђѕро в≥дновленн¤ платоспроможност≥ боржника або визнанн¤ його банкрутомї в≥д 14 травн¤ 1992 р.

2. ѕор¤док припиненн¤ д≥¤льност≥ суб'Їкт≥в п≥дприЇмництва встановлюютьс¤ наступними статт¤ми √  (статт≥ 59Ч61), законами ”крањни Ђѕро державну реЇстрац≥ю юридичних ос≥б та ф≥зичних ос≥б Ч п≥дприЇмц≥вї, Ђѕро господарськ≥ товаристваї в≥д 19 вересн¤ 1999 р. та ≥ншими спец≥альними законодавчими актами, що регламентують правовий статус окремих вид≥в суб'Їкт≥в господарськоњ ƒ≥¤льност≥.

2. —пособи ≥ форми припиненн¤ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥.

ѕрипиненн¤ д≥¤льност≥ суб`Їкт≥в господарюванн¤ зд≥йснюЇтьс¤ шл¤хом реорган≥зац≥њ (злитт¤, приЇднанн¤, под≥лу, перетворенн¤) або л≥кв≥дац≥њ Ц за р≥шенн¤м власника (власник≥в) чи уповноважених ним орган≥в, за р≥шенн¤м ≥нших ос≥б Ц засновник≥в суб`Їкта господарюванн¤ чи њх правонаступник≥в, а у випадках, передбачених законодавством, Ц за р≥шенн¤м суду (ст. 59 √осподарського кодексу ”крањни).

ѕ≥дставами припиненн¤ п≥дприЇмства Ї певн≥ фактичн≥ обставини, з ¤кими закон пов`¤зуЇ припиненн¤ його д≥¤льност≥. ¬они установлюютьс¤ ¤к законодавством, так ≥ установчими документами суб`Їкта господарюванн¤.

—пособи припиненн¤ Ц це визначений законодавством пор¤док припиненн¤ д≥¤льност≥ юридичноњ особи, ¤кий визначаЇ право в≥дпов≥дного органу приймати р≥шенн¤ про припиненн¤ д≥¤льност≥ п≥дприЇмства. як випливаЇ з процитованоњ статт≥ √осподарського кодексу, можливими Ї ¤к добров≥льний, так ≥ примусовий спос≥б (пор¤док) припиненн¤ д≥¤льност≥ суб`Їкта господарюванн¤.

” першому випадку р≥шенн¤ щодо припиненн¤ д≥¤льност≥ п≥дприЇмства приймаЇ власник майна, на основ≥ ¤кого створена в≥дпов≥дна п≥дприЇмницька структура, або уповноважений власником орган. ѕ≥дставами дл¤ добров≥льного припиненн¤ д≥¤льност≥ суб`Їкта господарюванн¤ можуть бути ¤к об`Їктивн≥ причини, наприклад дос¤гненн¤ мети, ф≥нансово-економ≥чний стан, так ≥ суб`Їктивн≥, скаж≥мо, небажанн¤ власника продовжувати п≥дприЇмницьку д≥¤льн≥сть.

” другому випадку, припиненн¤ д≥¤льност≥ (у примусовому пор¤дку) зд≥йснюЇтьс¤ за р≥шенн¤м господарського суду. ѕ≥дставами дл¤ примусового припиненн¤ д≥¤льност≥ суб`Їкта господарюванн¤ можуть бути порушенн¤ законодавства ¤к при створенн≥, так ≥ п≥д час його господарськоњ д≥¤льност≥, а також визнанн¤ п≥дприЇмства банкрутом.

–еорган≥зац≥¤ п≥дприЇмств. ќдн≥Їю з форм припиненн¤ д≥¤льност≥ суб`Їкт≥в господарюванн¤, ¤к зазначено вище, Ї реорган≥зац≥¤. –еорган≥зац≥¤ Ц це таке припиненн¤ д≥¤льност≥†† п≥дприЇмства, при ¤кому його права, обов`¤зки ≥ майно переход¤ть до ≥нших д≥ючих чи знову створюваних п≥дприЇмств, ¤к≥ приймають на себе виконанн¤ функц≥й ≥ завдань реорган≥зованого чи реорган≥зованих п≥дприЇмств, що припинили свою д≥¤льн≥сть. ѕри реорган≥зац≥њ маЇ м≥сце правонаступництво, так би мовити, зам≥на у правов≥дносинах, ¤к≥ виникли ран≥ше, одних суб`Їкт≥в господарюванн¤ на ≥нших з переходом до них ус≥х прав та обов`¤зк≥в перших (до правонаступника переход¤ть весь пасив ≥ актив майна, борги, права ≥ обов`¤зки по угодах ≥ т. д.).

–еорган≥зац≥¤ п≥дприЇмства, ¤ке зловживаЇ своњм монопольним положенн¤м на ринку, може зд≥йснюватис¤ шл¤хом його примусового под≥лу в пор¤дку, передбаченому чинним законодавством. –еорган≥зац≥¤ п≥дприЇмства, ¤ка може викликати еколог≥чн≥, демограф≥чн≥ та ≥нш≥ негативн≥ насл≥дки, що торкаютьс¤ ≥нтерес≥в населенн¤ територ≥њ, повинна узгоджуватис¤ з м≥сцевим органом самовр¤дуванн¤.

як правило, реорган≥зац≥¤ використовуЇтьс¤ дл¤ створенн¤ такого п≥дприЇмства, ¤ке об`Їднало б у соб≥ позитивн≥ ¤кост≥ р≥зних б≥знес-структур ≥ створило б нову, досконал≥шу, конкурентноспроможну п≥дприЇмницьку структуру.

як за пор¤дком зд≥йсненн¤, так ≥ за юридичними насл≥дками способи реорган≥зац≥њ мають своњ особливост≥.

ѕри злитт≥ створюЇтьс¤ новий суб`Їкт господарюванн¤ з одночасним припиненн¤м двох або б≥льшоњ к≥лькост≥ ≥нших, ¤к≥ ран≥ше ≥снували. ѓх майно, права та обов`¤зки переход¤ть до суб`Їкта, що виник.

ѕриЇднанн¤ одного або к≥лькох суб`Їкт≥в господарюванн¤ до ≥ншого призводить до набутт¤ останн≥м вс≥х особистих та майнових прав ≥ обов`¤зк≥в приЇднаних. ѕри приЇднанн≥ припин¤ють своЇ ≥снуванн¤ лише т≥ суб`Їкти, ¤к≥ приЇднуютьс¤ до ≥ншого. ¬≥дбуваЇтьс¤ своЇр≥дне Упоглинанн¤Ф слабкого сильн≥шим, що характерно дл¤ ринковоњ економ≥ки.

” раз≥ под≥лу майно за розпод≥льним актом (балансом), права та обов`¤зки суб`Їкта господарюванн¤, що реорган≥зуЇтьс¤, переход¤ть до тих, що виникли. ѕри цьому п≥дприЇмство, ¤ке ран≥ш ≥снувало, припин¤Ї свою д≥¤льн≥сть.

” раз≥ вид≥ленн¤ одного або к≥лькох нових суб`Їкт≥в господарюванн¤ до кожного з них переход¤ть за розд≥льним актом (балансом) у в≥дпов≥дних частинах майнов≥ права ≥ обовТ¤зки реорган≥зованого субТЇкта.

ѕри перетворенн≥ одного субТЇкта господарюванн¤ на ≥нший на його баз≥ з`¤вл¤Їтьс¤ новий суб`Їкт з повним правонаступництвом прав та обов`¤зк≥в попереднього. ѕеретворенн¤ ¤к зас≥б реорган≥зац≥њ використовуЇтьс¤ при зм≥н≥ власника або форми власност≥ ≥ в раз≥ зм≥ни орган≥зац≥йно-правовоњ форми зд≥йсненн¤ господарськоњ д≥¤льност≥. Ќаприклад, при перетворенн≥ товариства з обмеженою в≥дпов≥дальн≥стю на акц≥онерне товариство, закритого акц≥онерного товариства Ц на в≥дкрите тощо. ѕеретворенн¤ т¤гне за собою обов`¤зкову перереЇстрац≥ю п≥дприЇмства ¤к суб`Їкта господарюванн¤.

Ћ≥кв≥дац≥¤ п≥дприЇмств. Ћ≥кв≥дац≥Їю Ї припиненн¤ будь-¤коњ д≥¤льност≥ суб`Їкта господарюванн¤, його особистих ≥ майнових прав та зобов`¤зань.

Ћ≥кв≥дац≥¤, ¤к ≥ реорган≥зац≥¤, зд≥йснюЇтьс¤ за р≥шенн¤м власника (власник≥в) чи уповноважених ним орган≥в, ≥нших ос≥б у зв`¤зку ≥з зак≥нченн¤м строку, на ¤кий створювавс¤ суб`Їкт господарюванн¤, чи в раз≥ дос¤гненн¤ мети, заради ¤коњ його було створено.  р≥м того, зд≥йсненн¤ суб`Їктом господарюванн¤ д≥¤льност≥, що суперечить установчим документам чи чинному законодавству, Ї п≥дставою дл¤ скасуванн¤ господарським судом державноњ реЇстрац≥њ такого суб`Їкта, а також дл¤ зд≥йсненн¤ заход≥в по його л≥кв≥дац≥њ. Ћ≥кв≥дац≥¤ в≥дбуваЇтьс¤ також у раз≥ невиконанн¤ р≥шенн¤ про тимчасову заборону (зупинку), обмеженн¤ або припиненн¤ його д≥¤льност≥, наприклад у раз≥ порушенн¤ законодавства про охорону довк≥лл¤. ѕри цьому л≥кв≥дац≥¤ зд≥йснюЇтьс¤ п≥сл¤ скасуванн¤ в судовому пор¤дку державноњ реЇстрац≥њ даного суб`Їкта за позовом державного органа, що прийн¤в р≥шенн¤ про зупинку чи припиненн¤ його д≥¤льност≥.

3. ѕон¤тт¤ й п≥дстави л≥кв≥дац≥њ субТЇкта п≥дприЇмництва.

ѕрипиненн¤ д≥¤льност≥ суб`Їкт≥в господарюванн¤ зд≥йснюЇтьс¤ шл¤хом реорган≥зац≥њ (злитт¤, приЇднанн¤, под≥лу, перетворенн¤) або л≥кв≥дац≥њ Ц за р≥шенн¤м власника (власник≥в) чи уповноважених ним орган≥в, за р≥шенн¤м ≥нших ос≥б Ц засновник≥в суб`Їкта господарюванн¤ чи њх правонаступник≥в, а у випадках, передбачених законодавством, Ц за р≥шенн¤м суду (ст. 59 √осподарського кодексу ”крањни).

ѕ≥дставами припиненн¤ п≥дприЇмства Ї певн≥ фактичн≥ обставини, з ¤кими закон пов`¤зуЇ припиненн¤ його д≥¤льност≥. ¬они установлюютьс¤ ¤к законодавством, так ≥ установчими документами суб`Їкта господарюванн¤.

—пособи припиненн¤ Ц це визначений законодавством пор¤док припиненн¤ д≥¤льност≥ юридичноњ особи, ¤кий визначаЇ право в≥дпов≥дного органу приймати р≥шенн¤ про припиненн¤ д≥¤льност≥ п≥дприЇмства. як випливаЇ з процитованоњ статт≥ √осподарського кодексу, можливими Ї ¤к добров≥льний, так ≥ примусовий спос≥б (пор¤док) припиненн¤ д≥¤льност≥ суб`Їкта господарюванн¤.

” першому випадку р≥шенн¤ щодо припиненн¤ д≥¤льност≥ п≥дприЇмства приймаЇ власник майна, на основ≥ ¤кого створена в≥дпов≥дна п≥дприЇмницька структура, або уповноважений власником орган. ѕ≥дставами дл¤ добров≥льного припиненн¤ д≥¤льност≥ суб`Їкта господарюванн¤ можуть бути ¤к об`Їктивн≥ причини, наприклад дос¤гненн¤ мети, ф≥нансово-економ≥чний стан, так ≥ суб`Їктивн≥, скаж≥мо, небажанн¤ власника продовжувати п≥дприЇмницьку д≥¤льн≥сть.

” другому випадку, припиненн¤ д≥¤льност≥ (у примусовому пор¤дку) зд≥йснюЇтьс¤ за р≥шенн¤м господарського суду. ѕ≥дставами дл¤ примусового припиненн¤ д≥¤льност≥ суб`Їкта господарюванн¤ можуть бути порушенн¤ законодавства ¤к при створенн≥, так ≥ п≥д час його господарськоњ д≥¤льност≥, а також визнанн¤ п≥дприЇмства банкрутом.

4. ѕор¤док л≥кв≥дац≥њ у звТ¤зку з визнанн¤м субТЇкта банкрутом.

—уб`Їкт господарюванн¤ може бути л≥кв≥дованим, кр≥м випадк≥в, зазначених вище, також за р≥шенн¤м господарського суду в раз≥ визнанн¤ його банкрутом ≥ в≥дсутност≥ п≥сл¤ задоволенн¤ вимог кредитор≥в майна, необх≥дного дл¤ його функц≥онуванн¤, в≥дпов≥дно до чинного законодавства.

—пец≥альним органом, що призначений проводити л≥кв≥дац≥ю суб`Їкт≥в господарюванн¤ Ї л≥кв≥дац≥йна ком≥с≥¤, ¤ка маЇ св≥й статус ≥ т≥льки њй властив≥ повноваженн¤. ”творюЇтьс¤ л≥кв≥дац≥йна ком≥с≥¤ ≥ затверджуЇтьс¤ њњ особовий склад власником (власниками) або уповноваженим ним органом. Ћ≥кв≥дац≥¤ може бути покладена також на орган управл≥нн¤ суб`Їкта, що л≥кв≥дуЇтьс¤.

ѕор¤док ≥ терм≥н проведенн¤ л≥кв≥дац≥њ, а також терм≥н на поданн¤ претенз≥й кредитор≥в (¤кий не може бути меншим двох м≥с¤ц≥в в≥д дн¤ оголошенн¤ про л≥кв≥дац≥ю) установлюЇ власник або орган, ¤кий прийн¤в р≥шенн¤ про л≥кв≥дац≥ю суб`Їкта господарюванн¤. Ћ≥кв≥дац≥йна ком≥с≥¤ починаЇ свою роботу з того, що розм≥щуЇ в оф≥ц≥йному друкованому орган≥ публ≥кац≥ю про його л≥кв≥дац≥ю, пор¤док ≥ терм≥н поданн¤ претенз≥й кредиторами.  р≥м того, л≥кв≥дац≥йна ком≥с≥¤ повинна провести роботу по ст¤гненню деб≥торськоњ заборгованост≥ п≥дприЇмству, а також по ви¤вленню претенз≥й кредитор≥в ≥ спов≥щенн¤ ¤вних (в≥домих) кредитор≥в про л≥кв≥дац≥ю.

Ќайб≥льш тривалий ≥ трудом≥сткий процес в робот≥ л≥кв≥дац≥йноњ ком≥с≥њ Ц це ≥нвентаризац≥¤, оц≥нка майна п≥дприЇмства ≥ розрахунки з кредиторами.

ѕретенз≥њ, не задоволен≥ за в≥дсутн≥стю майна, вважаютьс¤ погашеними. ѕогашеними вважаютьс¤ також претенз≥њ, ¤к≥ були не визнан≥ л≥кв≥дац≥йною ком≥с≥Їю (органом, що проводить л≥кв≥дац≥ю), а також у раз≥, коли кредитори прот¤гом м≥с¤ц¤ в≥д дн¤ одержанн¤ пов≥домленн¤ про повне або часткове невизнанн¤ претенз≥й не подадуть позови до суду або господарського суду про задоволенн¤ њх вимог.

ћайно, що залишилос¤ п≥сл¤ задоволенн¤ претенз≥й кредитор≥в, використовуЇтьс¤ за вказ≥вкою власника.

” раз≥ визнанн¤ господарським судом п≥дприЇмства банкрутом пор¤док утворенн¤ ≥ роботи л≥кв≥дац≥йноњ ком≥с≥њ та умови його л≥кв≥дац≥њ визначаютьс¤, ¤к уже зазначено, в≥дпов≥дно до «акону ”крањни в≥д 30 червн¤ 1999 року Уѕро в≥дновленн¤ платоспроможност≥ боржника або визнанн¤ його банкрутомФ.

Ћ≥кв≥дац≥йна ком≥с≥¤ по зак≥нченню своЇњ роботи складаЇ л≥кв≥дац≥йний баланс, надаЇ його власнику або органу, ¤кий утворив л≥кв≥дац≥йну ком≥с≥ю. ƒостов≥рн≥сть ≥ повнота л≥кв≥дац≥йного балансу повинна бути п≥дтверджена аудитором (аудиторською ф≥рмою). ÷е правило не поширюЇтьс¤ лише на т≥ органи, ¤к≥ повн≥стю утримуютьс¤ за рахунок бюджету ≥ не займаютьс¤ п≥дприЇмницькою д≥¤льн≥стю.

ќб`Їднанн¤ п≥дприЇмств припин¤ють своЇ ≥снуванн¤ за р≥шенн¤м п≥дприЇмств, ¤к≥ до нього вход¤ть. Ћ≥кв≥дац≥¤ зд≥йснюЇтьс¤ в пор¤дку, встановленому √осподарським кодексом ”крањни.

—тосовно промислово-ф≥нансових груп законодавством установлений особливий пор¤док припиненн¤ њх ≥снуванн¤: реорган≥зац≥¤ цих об`Їднань може зд≥йснюватись шл¤хом виходу головного п≥дприЇмства чи учасника ≥з складу промислово-ф≥нансовоњ групи. ¬она може в≥дбуватис¤:

за поданн¤м √олови ƒержавноњ податковоњ адм≥н≥страц≥њ у випадках б≥льш н≥ж дворазового порушенн¤ норм «акону ”крањни в≥д 21 листопада 1995 року Уѕро промислово-ф≥нансов≥ групи в ”крањн≥Ф стосовно п≥льг, що надаютьс¤ головному п≥дприЇмству та учасникам ѕ‘√ ≥ обл≥ку та зв≥тност≥ щодо к≥нцевоњ та пром≥жноњ продукц≥њ (ст. 4, 5);

в раз≥ припиненн¤ постановою чи законом, прийн¤тим ¬ерховною –адою ”крањни, виконанн¤ державноњ програми, з метою реал≥зац≥њ ¤коњ була створена промислово-ф≥нансова група;

у зв`¤зку з неефективною реал≥зац≥Їю промислово-ф≥нансовою групою в≥дпов≥дних державних програм.

Ћ≥кв≥дац≥¤ промислово-ф≥нансових груп зд≥йснюЇтьс¤ за постановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни: у зв`¤зку з ≥н≥ц≥ативою њх учасник≥в або ≥з зак≥нченн¤м затвердженого терм≥ну д≥¤льност≥, а також у раз≥ неможливост≥ реорган≥зац≥њ.

5. ѕор¤док задоволенн¤ вимог кредитор≥в.

” раз≥ л≥кв≥дац≥њ платоспроможноњ юридичноњ особи вимоги њњ кредитор≥в задо≠

вольн¤ютьс¤ у так≥й черговост≥:

у першу чергу задовольн¤ютьс¤ вимоги щодо в≥дшкодуванн¤ шкоди, завданоњ кал≥цтвом, ≥ншим ушкодженн¤м здоров'¤ або смертю, та вимоги кредитор≥в, забезпечен≥ заставою чи ≥ншим способом;

у другу чергу задовольн¤ютьс¤ вимоги прац≥вник≥в, пов'¤зан≥ з трудовими в≥дносинами, вимоги автора про плату за використанн¤ результату його ≥нтелектуальноњ, творчоњ д≥¤льност≥;

у третю чергу задовольн¤ютьс¤ вимоги щодо податк≥в, збор≥в (обов'¤зкових платеж≥в);

у четверту чергу задовольн¤ютьс¤ вс≥ ≥нш≥ вимоги.

¬имоги одн≥Їњ черги задовольн¤ютьс¤ пропорц≥йно сум≥ вимог, що належать кожному кредитору ц≥Їњ черги.

” раз≥ в≥дмови л≥кв≥дац≥йноњ ком≥с≥њ у задоволенн≥ вимог кредитора або ухиленн¤ в≥д њх розгл¤ду кредитор маЇ право до затвердженн¤ л≥кв≥дац≥йного балансу юридичноњ особи звернутис¤ до суду ≥з позовом до л≥кв≥дац≥йноњ ком≥с≥њ. «а р≥шенн¤м суду вимоги кредитора можуть бути задоволен≥ за рахунок майна, що залишилос¤ п≥сл¤ л≥кв≥дац≥њ юридичноњ особи.

¬имоги кредитора, за¤влен≥ п≥сл¤ спливу строку, встановленого л≥кв≥дац≥йною ком≥с≥Їю дл¤ њх пред'¤вленн¤, задовольн¤ютьс¤ з майна юридичноњ особи, ¤ку л≥кв≥довують, що залишилос¤ п≥сл¤ задоволенн¤ вимог кредитор≥в, за¤влених своЇчасно.

¬имоги кредитор≥в, ¤к≥ не визнан≥ л≥кв≥дац≥йною ком≥с≥Їю, ¤кщо кредитор у м≥с¤чний строк п≥сл¤ одержанн¤ пов≥домленн¤ про повну або часткову в≥дмову у визнанн≥ його вимог не звертавс¤ до суду з позовом, вимоги, у задоволенн≥ ¤ких за р≥шенн¤м суду кредиторов≥ в≥дмовлено, а також вимоги, ¤к≥ не задоволен≥ через в≥дсутн≥сть майна юридичноњ особи, що л≥кв≥дуЇтьс¤, вважаютьс¤ погашеними.

1. ÷  регулюЇ в≥дносини щодо задоволенн¤ вимог кредитор≥в лише платоспроможноњ юридичноњ особи, а пор¤док задоволенн¤ вимог неплатоспроможноњ юридичноњ особи визначаЇтьс¤ «аконом ”крањни Ђѕро в≥дновленн¤ платоспроможност≥ боржника або визнанн¤ його банкрутомї.

÷  встановлюЇ наступну чергов≥сть задоволенн¤ вимог:

1) перша черга Ч вимоги щодо в≥дшкодуванн¤ шкоди, завданоњ кал≥цтвом, ≥ншим

ушкодженн¤м здоров'¤ або смертю, та вимоги кредитор≥в, забезпечен≥ заставою чи ≥ншим

способом;

друга черга Ч вимоги прац≥вник≥в, пов'¤зан≥ з трудовими в≥дносинами, вимоги автора про плату за використанн¤ результату його ≥нтелектуальноњ, творчоњ д≥¤льност≥;

трет¤ черга Ч вимоги щодо податк≥в, збор≥в (обов'¤зкових платеж≥в);

четверта черга Ч задовольн¤ютьс¤ вс≥ ≥нш≥ вимоги.

¬имоги, ¤к≥ за¤влен≥ п≥сл¤ спливу строку, встановленого л≥кв≥дац≥йною ком≥с≥Їю дл¤ њх пред'¤вленн¤, задовольн¤ютьс¤ з майна юридичноњ особи, ¤ку л≥кв≥довують, що залишилос¤ п≥сл¤ задоволенн¤ вимог кредитор≥в, за¤влених своЇчасно.

¬имоги першоњ та третьоњ черги задовольн¤ютьс¤ в≥дразу п≥сл¤ затвердженн¤ пром≥жного л≥кв≥дац≥йного балансу, а четвертоњ Ч п≥сл¤ спливу м≥с¤ц¤ в≥д дн¤ його затвердженн¤ (див. коментар до ст. 111 ÷ ).

—татт¤ 31 «акону Ђѕро в≥дновленн¤ платоспроможност≥ боржника або визнанн¤ його банкрутомї встановлюЇ наступний пор¤док задоволенн¤ вимог кредитор≥в:

1) у першу чергу задовольн¤ютьс¤:

а) вимоги, забезпечен≥ заставою;

б) вимоги щодо виплати заборгованост≥ ≥з зароб≥тноњ плати за три м≥с¤ц≥ роботи, що передують порушенню справи про банкрутство чи припиненню трудових в≥дносин у раз≥зв≥льненн¤ прац≥вника до порушенн¤ зазначеноњ справи, грошовоњ компенсац≥њ за вс≥ невикористан≥ дн≥ щор≥чноњ в≥дпустки та додатковоњ в≥дпустки прац≥вникам, ¤к≥ мають д≥тей,право на ¤к≥ виникло прот¤гом двох рок≥в, в≥дпрацьованих до порушенн¤ справи про банкрутство чи припиненн¤ трудових в≥дносин, ≥нших кошт≥в, належних прац≥вникам у зв'¤зку з оплачуваною в≥дсутн≥стю на робот≥ (оплата часу простою не з вини прац≥вника, гарант≥њ на час виконанн¤ державних або громадських обов'¤зк≥в, гарант≥њ ≥ компенсац≥њ прислужбових в≥др¤дженн¤х, гарант≥њ дл¤ прац≥вник≥в, що направл¤ютьс¤ дл¤ п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ, гарант≥њ дл¤ донор≥в, гарант≥њ дл¤ прац≥вник≥в, що направл¤ютьс¤ на обстеженн¤ до медичного закладу, соц≥альн≥ виплати у зв'¤зку з тимчасовою втратою працездатност≥ за рахунок кошт≥в п≥дприЇмства тощо), право на ¤к≥ виникло прот¤гом трьох останн≥х м≥с¤ц≥в до порушенн¤ справи про банкрутство чи припиненн¤ трудових в≥дносин, а також

вих≥дноњ допомоги, належноњ прац≥вникам у зв'¤зку з припиненн¤м трудових в≥дносин, у тому числ≥ в≥дшкодуванн¤ кредиту, отриманого на ц≥ ц≥л≥;

в) витрати ‘онду гарантуванн¤ вклад≥в ф≥зичних ос≥б, що пов'¤зан≥ з набутт¤м ним прав

кредитора щодо банку, Ч у розм≥р≥ вс≥Їњ суми в≥дшкодуванн¤ за вкладами ф≥зичних ос≥б;

г) витрати, пов'¤зан≥ з провадженн¤м у справ≥ про банкрутство в господарському суд≥ та

роботою л≥кв≥дац≥йноњ ком≥с≥њ, у тому числ≥:

витрати на оплату державного мита;

витрати за¤вника на публ≥кац≥ю оголошенн¤ про порушенн¤ справи про банкрутство;

витрати на публ≥кац≥ю в оф≥ц≥йних друкованих органах ≥нформац≥њ про пор¤док продажу майна банкрута;

витрати на публ≥кац≥ю в засобах масовоњ ≥нформац≥њ про поновленн¤ провадженн¤ у справ≥ про банкрутство у зв'¤зку з визнанн¤м мировоњ угоди нед≥йсною;

витрати арб≥тражного керуючого (розпор¤дника майна, керуючого санац≥Їю, л≥кв≥датора), пов'¤зан≥ з утриманн¤м ≥ збереженн¤м майнових актив≥в банкрута;

витрати кредитор≥в на проведенн¤ аудиту, ¤кщо аудит проводивс¤ за р≥шенн¤м господарського суду за рахунок њх кошт≥в;

витрати на оплату прац≥ арб≥тражних керуючих (розпор¤дника майна, керуючого санац≥Їю, л≥кв≥датора) в пор¤дку, передбаченому статтею 27 цього «акону.

Hosted by uCoz